Hrvatska udruga banaka upozorava građane da ne nasjedaju na primamljive oglase za kozmetičke/farmaceutske proizvode te da budu oprezni prilikom kupnje na internetskim portalima na koje vode takvi oglasi. U posljednje vrijeme na internetskim portalima i društvenim mrežama pojavljuju se oglasi za povoljnu ili besplatnu kupnju kozmetičkih proizvoda i dodataka prehrani. Na spomenutim oglasima, velikih, atraktivnih naslova, nudi se besplatno testiranje skupih aparata ili kupnja prvog proizvoda uz vrlo nisku cijenu, primjerice: Free-trial period for anti-wrinkle cream, Today only for.... U većini slučajeva prilikom kupnje robe s internetskih stranica, na koje vode ovi oglasi, uvjetuje se plaćanje poštarine isključivo karticom.
  Na hrvatskom se tržištu pojavila nova vrsta prijevare mobilnim telefonima koje korisnici isprva nisu ni svjesni. Prijevara primarno ugrožava korisnike mobitela s Android operativnim sustavom, ako instaliraju neku od besplatnih aplikacija koja u sebi sadrži maliciozni kod. Izgleda da je riječ o jednostavnim igrama, specijalnim fontovima ili efektima za kameru koje se legalno mogu preuzeti u Google trgovini kao i nekim od neovlašteno preuzetih aplikacija s probijenom zaštitom (npr. aplikacija za navigaciju). Nakon instalacije takve aplikacije, koja prividno služi drugoj svrsi, maliciozni kod sam, bez znanja i dopuštenja korisnika, šalje SMS poruke na neki od kratkih kodova za usluge s posebnom tarifom.
U tijeku je kampanja koju provodi Europol pod nazivom „Ne budi mula“ i trenutno se provodi u svim državama članicama već treću godinu zaredom. Medijska kampanja želi osvijestiti i informirati javnost o tome što su financijske mule, na koji način sudjeluju u kaznenom djelu pranja novca i o načinima samozaštite, kako ne bi iz neznanja postali sudionici ovog ili žrtve nekog drugog kaznenog djela. To je prilika ponovo se podsjetiti kako ne nasjesti na poziv da postanete mula jer osobe koje to odluče biti, iako nisu izravno uključene u nezakoniti način stjecanja novca, čine kazneno djelo kažnjivo zatvorom.
  Nacionalni CERT (Croatian national computer emergency response team) na svojim je web stranicama upozorio građane na phishing kampanju, a kojoj je cilj kompromitacija korisničkog računala i krađa povjerljivih podataka sa sustava. Proteklih dva tjedna zabilježena je phishing kampanja s ciljem kompromitacije korisničkog računala, a time i krađe povjerljivih podataka sa sustava. Pošiljatelj poruke predstavljao se u ime Porezne uprave s lažnom e-mail adresom i lažnom domenom u e-mail adresi Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.', dok je u naslovu poruke stajalo 'Novi Zakon za 2018'. U tekstu phishing poruke umetnut je phishing URL koji korisniku nudi preuzimanje zlonamjerne datoteke. Phishing URL nalazio se na lažnoj domeni 'porezna-uprava.net'.
  U posljednje vrijeme ponovo je učestala ponuda raznih kredita putem oglasa na društvenim mrežama, a primijećeno je i djelovanje raznih lažnih brokera i pokušaja prevara oglasima na raznim aplikacijama za brzu komunikaciju putem mobitela. Odmah treba reći: ni slučajno nemojte pasti na te štosove! Riječ je o lihvarskim kreditima i često i opasnim kriminalcima. Pazite kome se obraćate za financijsku pomoć i s kime sklapate ugovorne odnose i pod kojim uvjetima. Ako baš morate tražiti novac po Facebooku, odmah pogledajte je li ta tvrtka u Sudskom registru  i na popisu kreditnih posrednika Ministarstva financija.
Prosječan par digitalno aktivnih roditelja će tijekom jedne godine na svojim Facebook profilima objaviti i više od tisuću fotografija svoje djece Tijekom ljeta u 2017. bili smo svjedoci dvije „facebook-otmice“ u kojima je ta društvena mreža iskorištena kao medij putem kojeg su predatori namamili svoje maloljetne žrtve i nagovorili ih na bijeg iz roditeljskog doma. Optuženi su za otmicu, seksualno zlostavljanje i trgovinu ljudima. Brzom reakcijom policije, potpomognute medijima koji su o ta dva slučaja promptno izvještavali, počinitelji su brzo uhićeni, a djevojke su prošle bez fatalnih posljedica, no s teškim iskustvima koja će ih pratiti još dugo vremena.  
O tome kako se moženi zaštiti, koliko banke brinu o sigurnosti svojih sustava, koliko su građani svjesni cyber rizika kojima su izloženi te što za banke znače nove EU regulative koje će promijeniti tržište u 2018. razgovarali smo s Milanom Paratom, predsjednikom Odbora za sigurnost Hrvatske udruge banaka. Milan Parat ističe da su građani prema posljednjem istraživanju uglavnom svjesni cyber rizika, ali je potrebno neprestano raditi na podizanju svijesti korisnika o mogućim on-line opasnostima. Hrvatske banke, kaže g. Parat,  ulažu značajna sredstava u najsuvremenije metode zaštite u skladu s visokim sigurnosnim standardima. Koriste se najsuvremenije metode za prijavu korisnika, zaštitu podataka u prijenosu, provjeru transakcija u sustavima za sprječavanje prijevara te odobrenje transakcija. One su garancija autentičnosti, integriteta i neporecivosti svih aktivnosti i provedenih transakcija. 
Informacije koje držimo u svom pametnom telefonu bitne su za posao kojim se bavimo (ili već iz samo sentimentalnih razloga) i zato ih moramo dobro čuvati. Većina mobitela koji se danas mogu nabaviti u Hrvatskoj imaju ugrađene osnovne hardverske i softverske tehnologije sigurnosne zaštite. Međutim u svijetu koji brzo napreduje, velikim tehnološkim skokovima i sve više se povezuje i digitalizira - to više nije dovoljna zaštita. Količina opasnih sadržaja koji dolazi na mobitele, posebno na pametne mobitele, neprestano raste. Uz to, te uređaje koristimo nešto drukčije nego osobna računala. Stalno su uz nas, stalno imaju pristup Internetu i na njima radimo baš sve što s njima možemo napraviti: dopisujemo se, razmjenjujemo dokumente, fotografiramo s njima, pretražujemo Internet i još štošta drugog. Gotovo za svaku funkciju koje se možete sjetiti danas već postoji neka mobilna aplikacija.
Kibernetička zaštita odgovornost je svakog građanina i svake tvrtke Temeljna poruka posljednjeg europskog mjeseca kibernetičke sigurnosti je ova: informatička zaštita je odgovornost svih nas. Stanite. Promislite. Zaštitite se! Listopad je već tradicionalno (peti put), mjesec tijekom kojeg Europska unija posvećuje jedan dio svojih aktivnosti podizanju svijesti o potrebi kiberentičke (informatičke) zaštitite osobnih, poslovnih i financijskih podataka, među građanima i organizacijama koji žive i djeluju na području našeg kontinenta.
Sigurnost transakcija najvažniji je posao bankara – ali i njihovih klijenata. Nažalost europska istraživanja pokazuju - 32 posto građana EU i dalje je digitalno nepismeno. Sveobuhvatna kultura samozaštite podataka i razmjene informacija koje u financijskom poslovanju obavljamo putem mreže nad mrežama, bilo s računala ili pametnih mobitela, ključ je uspjeha - jer čovjek je, kad je sigurnost u pitanju, često slabija karika od tehnologije.
Stranica 1 od 3
Hrvatska udruga banaka upozorava građane da ne nasjedaju na primamljive oglase za kozmetičke/farmaceutske proizvode te da budu oprezni prilikom kupnje na internetskim portalima na koje vode takvi oglasi. U posljednje vrijeme na internetskim portalima i društvenim mrežama pojavljuju se oglasi za povoljnu ili besplatnu kupnju kozmetičkih proizvoda i dodataka prehrani. Na spomenutim oglasima, velikih, atraktivnih naslova, nudi se besplatno testiranje skupih aparata ili kupnja prvog proizvoda uz vrlo nisku cijenu, primjerice: Free-trial period for anti-wrinkle cream, Today only for.... U većini slučajeva prilikom kupnje robe s internetskih stranica, na koje vode ovi oglasi, uvjetuje se plaćanje poštarine isključivo karticom.
  Na hrvatskom se tržištu pojavila nova vrsta prijevare mobilnim telefonima koje korisnici isprva nisu ni svjesni. Prijevara primarno ugrožava korisnike mobitela s Android operativnim sustavom, ako instaliraju neku od besplatnih aplikacija koja u sebi sadrži maliciozni kod. Izgleda da je riječ o jednostavnim igrama, specijalnim fontovima ili efektima za kameru koje se legalno mogu preuzeti u Google trgovini kao i nekim od neovlašteno preuzetih aplikacija s probijenom zaštitom (npr. aplikacija za navigaciju). Nakon instalacije takve aplikacije, koja prividno služi drugoj svrsi, maliciozni kod sam, bez znanja i dopuštenja korisnika, šalje SMS poruke na neki od kratkih kodova za usluge s posebnom tarifom.
U tijeku je kampanja koju provodi Europol pod nazivom „Ne budi mula“ i trenutno se provodi u svim državama članicama već treću godinu zaredom. Medijska kampanja želi osvijestiti i informirati javnost o tome što su financijske mule, na koji način sudjeluju u kaznenom djelu pranja novca i o načinima samozaštite, kako ne bi iz neznanja postali sudionici ovog ili žrtve nekog drugog kaznenog djela. To je prilika ponovo se podsjetiti kako ne nasjesti na poziv da postanete mula jer osobe koje to odluče biti, iako nisu izravno uključene u nezakoniti način stjecanja novca, čine kazneno djelo kažnjivo zatvorom.
  Nacionalni CERT (Croatian national computer emergency response team) na svojim je web stranicama upozorio građane na phishing kampanju, a kojoj je cilj kompromitacija korisničkog računala i krađa povjerljivih podataka sa sustava. Proteklih dva tjedna zabilježena je phishing kampanja s ciljem kompromitacije korisničkog računala, a time i krađe povjerljivih podataka sa sustava. Pošiljatelj poruke predstavljao se u ime Porezne uprave s lažnom e-mail adresom i lažnom domenom u e-mail adresi Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.', dok je u naslovu poruke stajalo 'Novi Zakon za 2018'. U tekstu phishing poruke umetnut je phishing URL koji korisniku nudi preuzimanje zlonamjerne datoteke. Phishing URL nalazio se na lažnoj domeni 'porezna-uprava.net'.
  U posljednje vrijeme ponovo je učestala ponuda raznih kredita putem oglasa na društvenim mrežama, a primijećeno je i djelovanje raznih lažnih brokera i pokušaja prevara oglasima na raznim aplikacijama za brzu komunikaciju putem mobitela. Odmah treba reći: ni slučajno nemojte pasti na te štosove! Riječ je o lihvarskim kreditima i često i opasnim kriminalcima. Pazite kome se obraćate za financijsku pomoć i s kime sklapate ugovorne odnose i pod kojim uvjetima. Ako baš morate tražiti novac po Facebooku, odmah pogledajte je li ta tvrtka u Sudskom registru  i na popisu kreditnih posrednika Ministarstva financija.
Prosječan par digitalno aktivnih roditelja će tijekom jedne godine na svojim Facebook profilima objaviti i više od tisuću fotografija svoje djece Tijekom ljeta u 2017. bili smo svjedoci dvije „facebook-otmice“ u kojima je ta društvena mreža iskorištena kao medij putem kojeg su predatori namamili svoje maloljetne žrtve i nagovorili ih na bijeg iz roditeljskog doma. Optuženi su za otmicu, seksualno zlostavljanje i trgovinu ljudima. Brzom reakcijom policije, potpomognute medijima koji su o ta dva slučaja promptno izvještavali, počinitelji su brzo uhićeni, a djevojke su prošle bez fatalnih posljedica, no s teškim iskustvima koja će ih pratiti još dugo vremena.  
O tome kako se moženi zaštiti, koliko banke brinu o sigurnosti svojih sustava, koliko su građani svjesni cyber rizika kojima su izloženi te što za banke znače nove EU regulative koje će promijeniti tržište u 2018. razgovarali smo s Milanom Paratom, predsjednikom Odbora za sigurnost Hrvatske udruge banaka. Milan Parat ističe da su građani prema posljednjem istraživanju uglavnom svjesni cyber rizika, ali je potrebno neprestano raditi na podizanju svijesti korisnika o mogućim on-line opasnostima. Hrvatske banke, kaže g. Parat,  ulažu značajna sredstava u najsuvremenije metode zaštite u skladu s visokim sigurnosnim standardima. Koriste se najsuvremenije metode za prijavu korisnika, zaštitu podataka u prijenosu, provjeru transakcija u sustavima za sprječavanje prijevara te odobrenje transakcija. One su garancija autentičnosti, integriteta i neporecivosti svih aktivnosti i provedenih transakcija. 
Informacije koje držimo u svom pametnom telefonu bitne su za posao kojim se bavimo (ili već iz samo sentimentalnih razloga) i zato ih moramo dobro čuvati. Većina mobitela koji se danas mogu nabaviti u Hrvatskoj imaju ugrađene osnovne hardverske i softverske tehnologije sigurnosne zaštite. Međutim u svijetu koji brzo napreduje, velikim tehnološkim skokovima i sve više se povezuje i digitalizira - to više nije dovoljna zaštita. Količina opasnih sadržaja koji dolazi na mobitele, posebno na pametne mobitele, neprestano raste. Uz to, te uređaje koristimo nešto drukčije nego osobna računala. Stalno su uz nas, stalno imaju pristup Internetu i na njima radimo baš sve što s njima možemo napraviti: dopisujemo se, razmjenjujemo dokumente, fotografiramo s njima, pretražujemo Internet i još štošta drugog. Gotovo za svaku funkciju koje se možete sjetiti danas već postoji neka mobilna aplikacija.
Kibernetička zaštita odgovornost je svakog građanina i svake tvrtke Temeljna poruka posljednjeg europskog mjeseca kibernetičke sigurnosti je ova: informatička zaštita je odgovornost svih nas. Stanite. Promislite. Zaštitite se! Listopad je već tradicionalno (peti put), mjesec tijekom kojeg Europska unija posvećuje jedan dio svojih aktivnosti podizanju svijesti o potrebi kiberentičke (informatičke) zaštitite osobnih, poslovnih i financijskih podataka, među građanima i organizacijama koji žive i djeluju na području našeg kontinenta.
Sigurnost transakcija najvažniji je posao bankara – ali i njihovih klijenata. Nažalost europska istraživanja pokazuju - 32 posto građana EU i dalje je digitalno nepismeno. Sveobuhvatna kultura samozaštite podataka i razmjene informacija koje u financijskom poslovanju obavljamo putem mreže nad mrežama, bilo s računala ili pametnih mobitela, ključ je uspjeha - jer čovjek je, kad je sigurnost u pitanju, često slabija karika od tehnologije.
Stranica 1 od 3